Partnerzy serwisu:
Innowacje

Wodorowy iLint wyrusza na pierwsze trasy we Francji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Data publikacji:
08-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Coradia iLint, pierwszy na świecie pociąg napędzany wodorem wyprodukowany przez Alstom, po raz pierwszy został zaprezentowany we Francji - na torach testowych urzędu transportu kolejowego w Valenciennes (departament Nord). 

Alstom realizuje program promocji pociągu Coradia iLint skierowany do samorządów lokalnych, instytucji odpowiedzialnych za organizację i nadzór transportu oraz przewoźników - jak tłumaczy, aby podkreślić rolę tego rozwiązania z perspektywy celów zrównoważonego transportu. Niedawno jednostka została zaprezentowana w Polsce. Producent podkreśla, że wodór jest elementem głównych projektów będących przedmiotem wspólnego europejskiego zainteresowania (PIIEC – fr. projet important d'intérêt européen commun en santé), które Unia Europejska zainicjowała w 2020 roku a we Francji uzyskał wsparcie w postaci Planu Wodorowego, który zainicjowano w 2018 roku.

Kolejne testy wodorowego iLinta


Alstom pracuje nad uruchomieniem pociągu regionalnego wyposażonego w wodorowe ogniwa paliwowe od ośmiu lat. Pierwsze w dwa w pełni wodorowe pociągi iLint weszły do komercyjnej eksploatacji w Niemczech w 2018 roku. Do chwili obecnej dwa niemieckie landy zamówiły 41 składów tego typu pociągów. Udane testy przeprowadzono w Austrii, Holandii i Szwecji – teraz nadszedł czas na Francję. We Włoszech operator FNM potwierdził zamówienie 14 pociągów napędzanych wodorem – realizacja nastąpi pod koniec 2020 roku. W awangardzie zamówień znalazła się również Francja – państwowy przewoźnik kolejowy SNCF złożył zamówienie na 12 hybrydowych pociągów elektryczno-wodorowych Coradia Polyvalent. Będą poruszać się na trasach w czterech regionach administracyjnych: Owernia-Rodan-Alpy, Burgundia-Franche-Comté, Grand Est, Oksytania.

– Teraz ambicją Alstom jest przyspieszenie realizacji strategii wodorowej, jak również dalszy rozwój innowacyjnych rozwiązań ekologicznych – podkreślił Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France cytowany w komunikacie. – Chcemy dostarczyć rządom i przewoźnikom odpowiednie narzędzia techniczne i ekonomiczne, które pozwolą na odejście od oleju napędowego. Chcemy wnieść swój wkład do francuskiego i europejskiego przywództwa w tej technologii przyszłości – dodał

Francja kluczowa dla wodoru


Coradia iLint świetnie się sprawdzi na trasach niezelektryfikowanych. Jest idealnym rozwiązaniem dla linii obsługujących cały kraj, co dziś stanowi strategiczną kwestię mobilności dla wielu państw i regionów. Pociąg zaprezentowano w konfiguracji przeznaczonej na rynek niemiecki. Producent przyznaje, że konieczne będzie dokonanie pewnych adaptacji, by pociąg Coradia iLint spełniał normy francuskie. Zainicjowano już odpowiednie procedury.

Alstom deklaruje duży udział francuskiej produkcji w technologiach wodorowych - układ napędowy zaprojektowano i wyprodukowano w Tarbes (departament Pirenejów Wysokich). Do tego niedawno przejęto spółkę Helion Hydrogen Power z siedzibą w Aix-en-Provence (departament Delty Rodanu), która specjalizuje się ogniwach paliwowych dużej mocy.

Jak zapowiedziano, próbna jazda pociągu Coradia iLint na otwartej sieci francuskich kolei odbędzie się w 2022 roku na linii Tours-Loches w Regionie Centralnym-Dolinie Loary.
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Tabor i technika

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Przemysław Farsewicz 21 kwietnia 2024

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Tabor i technika

Wodór w transporcie kolejowym: Do wdrożenia na dużą skalę daleko

Tabor i technika

Zobacz również:

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Innowacje

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Jakub Madrjas 15 kwietnia 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Pendolino wreszcie z kompletem homologacji zagranicznych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Tabor i technika

Wodorowy pociąg z Hiszpanii teraz na torach w Portugalii

Przemysław Farsewicz 21 kwietnia 2024

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Tabor i technika

Wodór w transporcie kolejowym: Do wdrożenia na dużą skalę daleko

Tabor i technika

Zobacz również:

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Innowacje

Umowa serwisowa Alstomu i PLK. Do 53,3 mln złotych

Jakub Madrjas 15 kwietnia 2024

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Pendolino wreszcie z kompletem homologacji zagranicznych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5